Thursday, November 17, 2011

Aku..., Anak Aku...., Dan 40 Hari Aku....?

UPSR hari ini(17/11/2011) tadi telah diumumkan, anak aku Ameer Hariz juga menduduki peperiksaan tersebut. Sekalung tahniah dari aku untuk anakku, Ameer Hariz yang telah mendapat 5A. Cuma aku tak dapat bersama untuk merai kegembiraan bersama anakku kerana masih lagi di Papar, Sabah. Aku mendengar berita ini dari isteriku pukul 11 pagi tadi. 

Perancangan aku sebenarnya nak hantar anak aku ke madrasah hafiz di Kedah awal tahun depan. Perancangan aku ini dah lama aku suarakan dengan isteri dan anak aku. Aku lihat anak aku begitu berminat nak belajar hafiz(penghafal Al Quran). Persiapan ke arah itu telah aku buat sekian lama dan masanya semakin hampir.

Cuti sekolah ini juga anak aku ada azam nak keluar 40 hari, tapi aku sekarang tengah sibuk dengan urusan pejabat aku di Limbang ini. Macam-macam pula program yang timbul, aku tak pasti samada anak aku tu dapat keluar penuh 40 hari cuti sekolah ni. Sekarang aku tengah sibuk dan anak aku selalu "menagih" bila Ameer nak keluar 40 hari ni bah? Aku cuma tersenyum sahaja, di malam sabguzari Limbang aku ada azam 40 hari cuti sekolah, namun aku beritahu jemaah tashkil cuma beberapa hari sahaja ataupun seminggu lebih sahaja aku sedia untuk keluar. Serba salah betul aku dibuat, tahun lepaspun aku terlepas 40 hari, tahun inipun mungkin terlepas juga.

Sekarang ini aku masih di Miri dan esok aku balik ke Limbang dan minggu depan aku ke Kuching pulak nak hadir mesyuarat pejabat. Ermmmm...macamana ya. Anak aku pasti kecewa dengan keadaan aku sekarang ini sebab janji belum dapat aku tepati untuk membawa bersama keluar 40 bersama aku.

Dalam hati aku berkata juga, baik aku nusrah jemaah yang datang ke Limbang ini sahaja. Aku fikir inilah kemampuan yang dapat aku tunaikan untuk ketika ini dan berazam untuk tunaikan 40 hari atau 4 bulan sempurna setiap tahun.




2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...