Thursday, May 3, 2012

Pembunuhan Yahudi

MAULANA Shah Rafiuddin Dehlawi r.'alaihi menulis bahawa selepas Dajjal dibunuh orang-orang Islam terus memburu dan membunuh tentera-tentera Dajjal dan orang-orang Yahudi tidak ada tempat untuk perlindungan. Jikalau orang-orang Yahudi bersembunyi di sebalik pokok dan batu, pokok dan batu itu akan memanggil: "Wahai orang-orang Islam, si Yahudi ini sedang bersembunyi di sini. Marilah dan bunuh dia." 

Di dalam Hadis dijelaskan begini: Satu ketika Rasulullah s.a.w. bersabda: "Kiamat tidak akan muncul sehinggalah orang-orang Islam berperang dengan orang-orang Yahudi. Akan ada satu peperangan yang mana orang-orang Islam akan membunuh orang-orang Yahudi. Jikalau ada orang-orang Yahudi berselindung di sebalik pokok atau batu, pokok tersebut akan berkata: "Wahai orang-orang Islam, mari kerana ada seorang Yahudi di sebalikku. Bunuhlah dia!" Tetapi hanya pokok "Gharqad" tidak memberitahu kerana ia adalah pokok Yahudi."
(Muslim)

Pengarang Mazahir Haq menulis bahawa "gharqad" adalah pokok yang berduri yang Rasulullah s.a.w. telah bersabda sebagai pokok Yahudi. Pokok ini mempunyai satu hubungan yang khusus dengan Yahudi dan hanya Allah sahajalah yang mengetahuinya. Setelah menulis ini dia mengatakan bahawa sebahagian berpendapat bahawa pada masa ini Dajjal akan muncul lalu diikuti oleh orang-orang Yahudi. Orang Islam akan berperang dengannya dan membunuhnya. Maka di dalam keadaan begini orang-orang Yahudi tidak mendapat apa-apa perlindungan di mana-mana pun di dunia ini dan nama mereka akan terhapus sama sekali daraipada permukaan bumi ini.

Bab 77, Meniti Debaran Zaman - Sheikhulhadis Mufti Ahmed Ebrahim Bemat
Terjemahan - Abdul Aziz Bin Abdul Hamid


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...