Monday, October 26, 2009

nak ke mana...

         ..hari ni tadi boring betul le, 2 hari cuti, sabtu dan ahad...hari sabtu tu dari pagi sampai tengahari jalan di pasar seremban..duduk kat bilik hotel sampai petang..ada le kawan ambil pergi ke Rahang. naik keta, sampai kat surau tu, ada le kedai makan depan tu. kita 2 kawan makan le ..mee goreng india + teh tarik halia..Alhamdulillah..kenyang (Allah yang bagi kenyang).
      
 Pas maghrib dengar le bayan fikir atas iman dan amal...antara bayan yang dapat saya ingat untuk tatapan kita bersama (terutamanya saya sendiri) cerita tentang kerja agama...kisah Abu Bakar r. 'anhu yang peluk Islam terus buat kerja agama (dakwah)..begitu juga dengan Umar r. 'anhu, pagi tu ditasykil untuk bunuh nabi, dapat hidayat masa kat rumah adiknya, petang tu jumpa nabi terus masuk Islam buat terus kerja agama..(saya dah lama masuk Islam masih belum lagi jadikan kerja agama sebagai maksud hidup..)
         Pas subuh pula, dengar bayan subuh... bayan untuk sempurnakan agama dalam hidup..bukannya usaha atas agama(sebab agama dah sempurna) tapi usaha untuk sempurnakan agama dalam hidup kita ni, dengan keluar di jalan Allah s.w.t..pas Isyrak saya dengan teman (Aznan Kajang, teman seusaha) lepak kat kedai makan mamak, makan capati + minum susu lembu asli...
         Lepas sarapan terus balik ke hotel, masuk bilik hotel...buka tv, dengar pula iklan ...potong, jangan tak potong..abang dah potong.. of couse..


Rumah yang terbakar ni berhampiran dengan tempat Sabquzari Seremban, kat Rahang..masjid terkena sikit bahang kebakaran tu..rosak le sikit.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...